Menu
KARABATAK... YENİ SAYI...
Haberler • KARABATAK... YENİ SAYI...

KARABATAK... YENİ SAYI...

On sekizinci sayısıyla üçüncü yılını dolduran Karabatak, sanattan ve edebiyattan ödün vermeyerek başlattığı yayın çizgisinden hiç şaşmadan, her zamankinden daha zengin bir içerikle okuruyla buluştu.

Röportaj sayfalarında yer alan isim, Türkiye Yazarlar Birliği’nin Edebiyat Mevsimi çerçevesinde öykü ödülüne layık görülen ve gerek Türk dergiciliğine gerekse Türk edebiyatına önemli katkılar sağlamış olan Hüseyin Su. “Sanat, İnsanı İnceltir, Derisiz Yaşamayı Göze Aldırır, Sürekli Dürter, En İnce Acıyı Bile Hissettirir” diyen Su’yla mülakat yapan kişi Ali Sürmelioğlu.

On sekizinci sayının dosya konusu “Ütopyalar ve Distopyalar.” “Sahte Cennetlerden Sahte Cehennemlere” adlı yazısıyla A. Ali Ural, Emil Michel Cioran eksenli yazısıyla Mehmet Sabri Genç, Thomas More ve “Ütopya”sı hakkındaki çalışmasıyla Bünyamin Demirci, Ursula Le Guin’in “Mülksüzler” romanını merkeze alan incelemesiyle Güzide Ertürk ve İvanoviç Zamyatin hakkındaki yazısıyla Fatih Taşcı yer alıyor dosyada.

zkara1Bu sayının şairleri: A. Ali Ural, Ayşe Sevim, Hüseyin Akın, Celâl Fedai Meryem Kılıç, Şafak Çelik, Sümeyra Yaman, Emirhan Kömürcü, Çayan Özvaran, Yusuf Koşal, Fatih Taşcı, Fuat Eren, Sevgi Yerlioğlu, Nurettin Durman, Zeynep Ural, Koray Feyiz, Hüseyin Karaca, Belkıs B. Şimşek, Emrah Burak, Aziz Kağan Güneş, Bülent Özdemir, Sare Öztürk, Muhammed İkbal Yıldırım, Umran Aydın, Ravza Çetin, Hayrunnisa Çetin, Nuriye Erdoğan, İlknur Yardımcı ve Songül Seferoğlu.

Öykücüleri: Güzide Ertürk, Demet Soysal, Fatma Akdağ, Mehmet Babalıoğlu, Hatice Tekin, Arzu Kadumi, İlknur Demirci, Önder Şit, Leyla Polat, Merve Büyükçapar, Özlem Metin, Sümeyya Öcal, Hanife Çakır, Rüstem Erten ve Zeynep Hicret.

Deneme yazarları: Mehmet Sabri Genç, Necati Mert ve Celali Yılmaz. Poetika sayfalarında “Söz Anlam’dan Öz Anlam’a” adlı uzun çalışmasının son bölümüyle Hasan Akay ve “Asâ Kimin Elinde?” isimli kitabıyla okurlarını selamlamaya hazırlanan Ali Ömer Akbulut yer alıyor. Ayrıca Aliya İzzetbegoviç hakkındaki portre yazısıyla Hüseyin Yorulmaz; kitap değerlendirmeleriyle Nurbanu Dönmez ve Sevgi Yerloğlu; çeviri şiirlerle Naime Erkovan, Belkıs B. Şimşek ve Sare Öztürk; gezi yazılarıyla Emre Kasap ve F. Hande Topbaş; sinema bölümünde Hakan Bilge ve Songül Koç; ilk kez hazırlanan tefrika sayfalarında Yasemin Karahüseyin’in yayınlanmak üzere olan ikinci romanı “Zan”dan bir bölümle; tiyatro yazısıyla Hüseyin Sorgun ve görsel zenginliği oluşturan çalışmalarıyla Ertan Ayhan Sertöz ve Sedat Gever yer alıyor.

Karabatak 18 Kapak Baski

Diğer Yazıları