Menu
temmuz'un İTİBARI
Haberler • temmuz'un İTİBARI

temmuz'un İTİBARI

İtibar, 59. sayısı olan Ağustos sayısında 15 Temmuz bağımsızlık direnişini selamlıyor! O gece darbecilere karşı sokağa çıkan yazarlar, yaşananları kaleme alıp tarihe kayıt düştüler. 15 Temmuz için çok özel bir dosya hazırlayan İtibar, arşivlik bir sayı ile okurunun karşısında.

İbrahim Tenekeci’nin yönetimindeki İtibar, usta çizer Hasan Aycın’ın çizgilerini yayınlamaya devam ediyor. Bu özel sayıya şiirlerle başlayan dergi, Hüseyin Atlansoy’un “Mısmıl İstatistik” isimli eseriyle sayfalarını açıyor. Said Yavuz’un “Üzülmekten Gelirken”, Erdal Çakır’ın “Bir Yanım Kalp Ağrısı Bir Yanım Oralı Değil” ve Ömer Yalçınova’nın “Tel Örgü” başlıklı şiirleriyle devam ediyor. Bu sayının diğer şairleri ise Fatih Zorlu, Emel Özkan, Seyyid Ensar, Tuba Kaplan, Nurettin Durman ve Mustafa Akar.

İtibar, Ağustos sayısında da değerli öykülere yer veriyor. Aykut Ertuğrul’un “Yüzyıldan Son Çıkış”, Handan Acar Yıldız’ın “Dinmeyen İyilik”, Selma Aksoy Türköz’ün “Tematik Bir Resim” ve Mustafa Çiftci’nin “Sürmeli Kırık” öyküleri okuyucularını bekliyor.

15 Temmuz Dosyası

itibar-59-kapakİtibar Ağustos sayısında, Türkiye’nin istiklal mücadelesinin darbecilere karşı verildiği 15 Temmuz gecesini dosya konusu olarak belirledi. Her yazıda bir şahitlik yapma çabası görüyoruz. Dosya Mehmet Şeker’in yakın arkadaşı Şehit Mustafa Cambaz’ı anlattığı yazı ile başlıyor. Hemen arkasından Sibel Eraslan yine başka bir şehidimiz Yasin Naci Ağaroğlu’nu ve o gecenin uhrevi anlamını yazmış. Samet Doğan ise Köprü direnişinin “Beyaz Atletli Kahramanları”nı yerinden anlatıyor. Murat Koparan da Çengelköy’de şehit düşen Halil Kantarcı’ya dair şahitliğini dile getirmiş. Furkan Çalışkan, direnişin haleti ruhiyesini anlatarak dosyaya katkıda bulunuyor: Köprüde Türk Gecesi. Ayhan Demir, Memleket Meselesi’nin 15 Temmuz özelinde derinliğine inen bir yazı kaleme almış. Mehmet Dinç o gece gördüklerimizi ve öğrendiklerimizi değerlendiriyor. Gökhan Ergür, Taksim’deki direnişi içeriden anlatan bir yazı ile dergide yer alıyor. Kâzım Berkay Özkardaş, Genelkurmay’ın önünde uzun süren bir gecenin şahitliğini yaparken Raşit Ulaş da selaların ve istiklalin anlamını arayan bir yazı ile tarihe şahitlik ediyor. Tuba Kaplan ve Seyyid Ensar şiirleriyle, Güray Süngü de öyküsüyle 15 Temmuz dosyasına katkıda bulunmuşlar. Bu ayın söyleşisini ise M. Dilek Erdem, genç öykücü Güzide Ertürk ile yapmış. Cihan Aktaş, Mustafa Ruhi Şirin, Hüsrev Hatemi, Erol Yılmaz, Ercan Yıldırım, Yahya İncetahtacı, Necip Tosun, Güven Adıgüzel ve Mustafa Özel yazılarıyla İtibar’ın Ağustos sayısına katılan diğer isimler.