Menu
ARINDIR BİZİ EY ŞEHR-İ RAMAZAN
Haberler • ARINDIR BİZİ EY ŞEHR-İ RAMAZAN

ARINDIR BİZİ EY ŞEHR-İ RAMAZAN

Rahmetle gelen mübarek aya selam olsun. Rahmetle, bağışlama ile gelen mübarek zamanlara yemin olsun, dua olsun…

Ey Şehr-i Ramazan yine akıyorsun günlerimizin bungun tükenmiş anlarına… Ey Ramazan yaralarımız derin mi derin. Acılarımız yakıp kavuruyor yaz sıcaklarının rehavetinde. Her yandan kuşatıldığımız vakitlerde ne de güzel geldin. Hanelerimize, kalabalık soluksuz caddelerimize, tıkanmış şehirlerimize ne de güzel geldin. Kirlenmiş dünyamızın üzerine Rahmet sağanağıyla göndereceğin arındıran yağmurlarına muhtacız.

Muhtacız Rabbim, seherlerde, sahurlarda, teravilerde, işraklarda nice kuşanmış kutlu vakitlerde mübarek bir elin dokunuşuna, yağan ılık, yıkayan arıtan yağmurların yüzümüze değerek yüreğimize doğru baharın akmasına. Muhtacız Ya Rab! Yorgun ve yılgın düşlerimizin tekrar tekrar inşirah bulmasına… Bozguna uğratılmaya çalışılan gençliğimizin nefes almasına, Aşk’a yürümesine, şuur duraklarında soluklanırken secdelerin sıcaklığına, saran kuşatan arıtan zamanlara uğramasına muhtacız.

Kimsesiz ve sahipsiz kaldığımız şu mübarek zamanlarda. Kimsesizlerin Kimsesi olan Rabbim! Sana döndük ve Sana sığındık. Yok başka bir kapı. Bizleri arındır, temizle, bizleri sana layık kullar eyle Rabbim! Bizlere acı ve unutma bizi. Biz senin aciz kulların olarak kapına geldik, biliyoruz ki başka kapılar yok, o en büyük ve evrensel dertlere derman kapının önündeyiz mübarek zamanlarının arınmışlığını dualarımıza yoldaş eyle…

Ramazan: Yaz sonunda, güz mevsiminin evvelinde yağarak yeryüzünü tozdan, kirden arındıran Rahmettir, yağmurdur. Oruç da mübarek ayın gölgeliklerinde, sağanak sağanak günahlarımızın ve kirlerimizin üzerine akarken, müminleri günah kirlerinden tümden temizler. Senin yağmurlarına susamışız Ya Rab! Arıtan, dirilten, insan eyleyen, kul eyleyen, bir eyleyen arınma duraklarında sırılsıklam ıslanmayı bekliyoruz. Bizleri yakma Yarabbi. Yalnız ve çaresiz yüreklerimizi mahzun, garip, biçare eyleme Ya Rabbi!…

Ülkemin üzerinde dolaşan kara bulutları, dirilten, aydınlatan yağmur yüklü şimşeklerle dağıtırsın beklemedeyiz. Bulutlar kara ve kırgın semalarda dolaşır oldu. Derin bir sessizlikle beklemedeyiz. Peygamberimizin o Mübarek Resul’ün yetimleri beklemede Rabbim. Şu dar zamanlarımıza gönder yardımını, o eşsiz o dengi olmayan yardımını inananların üzerine gönder Rabbim!. Kara gri bulutlarla kaplanan mübarek semalarımızda, kirli oyunların, şer güçlerin ittifaklarını bertaraf eyle Rabbim.

Ülkemin emektarlarını, Ülkemin kirli oyunlar karşısında dimdik durarak hak ve adalet üzere ısrarla yürüyenlerini ayıklayıp, ayan eyle, onları mahzun eyleme, garip biçare eyleme. Nice kirli taşların altına ellerini koyanları, öncü olanları, siyasetin kirli ırmaklarında mumdan gemilerle yakan kavuran imtihan duraklarında aydınlığa yürüyenleri Sen bilirsin Ya Rabbi…

Yağmur gibi gelen Ramazan’la müjdeliyor Efendimiz: “ Kim inanarak ve alacağı sevabı Allah’tan bekleyerek Ramazan orucunu tutarsa, geçmiş günahları bağışlanır.” ( Buhari)

Bizleri Sana tam teslim, gerçek anlamda hayırlı manevi rızıklarla rızıklananlardan eyle Ya Rabbi… Suriyeli aç yetimler sınır boylarında yanarken, Arakan’ da susuzluktan kavrulan insanlık çarelere susamışken, gariplerin ve kimsesizlerin çölleşen kaldırımlarda bir lokma ekmeğe bir yudum suya muhtaç olduğu vakitlerde bol çeşitli sofralardan Sana sığınıyoruz Ya Rabbi. Sen bizi israftan, müsriflikten beri eyle. Sen bizlere hesabını veremeyeceğimiz maddi nimetlerden beri eyle…

Rezzak olan Rabbim. Rızkın hayırlısını ve bereketlisini, temizini bizlere nasip eyle. Ey Rabbim… Kimsesizlerin, sahipsizlerin, gariplerin, biçarelerin Rabbi. Bizleri gariplere yetimlere hami eyle. Onların ellerinden tutmayı, yaralarına merhem olmayı, çaresizliklerine derman olmayı nasip eyle…

Bungun sancılarla, kapalı gökler Rahmet sağanağını boşaltmak için bekler. Sen gönder semalarından Rahmet, arıtan bereket kuşanmış yağmurlarını. Arıt bizi Rabbim. Kurtar bizi Rabbim. Evlatlarımızın dumura uğramış, iğfal edilmiş zihinlerini, bozulmuş kaplerini, huzura, sürura, dingin kavi imanlara taşı. Senin kurtaran, arındıran muştu gibi dirilten imanına susadık Ya Rabbi!

Arındır Rabbim, ülkemin derin sınavlardan geçen öncülerini. Onlara teslimiyet kuşanmış tefekkür zamanlarıyla dosdoğru yürüyüşler nasip eyle. Muhtacız Ya Rabbi! Hayırlı, alnı secdeye değen, kurtuluş sakası gibi gençlerimizin önünü açan, ümmetin derdini dert edinen tüm neferlere muhtacız. Beklemede olduğumuz şu zor günlerde cennet vatanımıza hayırlar yağdır. Hayrı kuşanmış yöneticilerimizi başımızdan eksik etme. Onların eksikliklerini gider, onların yaralarını sar, onların pürüzlerini devalar nasip eyle ve Onlara Hakkı görmeyi, adaletle, istikametle yönetmeyi nasip eyle.

Arındır Ya Rabbi! Akıt tüm kirleri. Habis şeytanın görünmez kirlerinden, ekranlarımızı, kafelerimizi ve nice bohem mekânlarımızı arındır.

Ya Rabbi cehennemin, yakan kavuran ateşinden, odundan sana sığınıyoruz. Sen bizlere af ve mağrifet eyle… Kapına geldik, elimizi, ayaklarımızı tüm azalarımızı ve yüreğimizi boş çevirme. Senin rızana uygun bir hayatı yaşamayı şu mübarek zamanlar hürmetine evlatlarımıza gençliğimize nasip eyle…

Arındır bizi Ya Rabbi!… Senin Rahmet yağmurlarına öylesine susamışız, yangınlar içinde beklemedeyiz… Kavuran metropollerde, çölleşen hanelerde dirilten yağmurlarını yüreklerimizin yaralarına merhem, serin dualar gibi gönder Ya Rabbi!… Bekliyoruz yardımını, nusretini… Bizleri garip ve çaresiz bırakma Ya Rabbi…

Gönder arıtan, temizleyen Rahmet yağmurlarını sahur ve iftar sofralarıyla, oruçlu dualara…

(MİLAT)

SELVİGÜL

1971 Reşadiye Tokat doğumlu yazar Lise ve Üniversiteyi İstanbul’da bitirdi . Kısa süre muhabirlik ve öğretmenlik yaptı. Bağcılar ve Bahçelievler Kültür Mdlüklerinde görev aldı . Pamuk Şekeri Çocuk Dergisi’nin genel yayın yönetmenliğini yaptı. Edebistan Sitesi’nin söyleşi editörlüğünü bir süre sürdüren yazar İstanbul Yazarlar Birliği Yönetim Kurulu üyeliğinde bulundu.

Daha fazla görüntüle